hundkurs

grattis pappa på fars dag :D

ska börja som jag har märkt att jag brukar börja, nämligen: idag vaknade jag....eller har jag fel? brukar jag inte börja så? :P

idag vaknade jag lite efter 9 och va inte alls lika trött som jag har varit under veckan :D så otroligt skönt! låg dock kvar i sängen och myste med barro nån timme :D älskart! vid halv 11 tog jag en långpromenad med barro på typ en timme :D med tanke på att jag köpt en väldigt varm vinterjacka iår så blev jag väldigt varm imorse när jag gick. är inte van vid att inte gå runt och frysa så jag packade på mig tjocktröja och dunjacka och tänkte inte på att det säkert va 10 plusgrader ute :P svetten rann om mig innan jag ens hade kommit halvvägs :S usch! det värsta jag vet! när jag blir varm blir jag så jäkla irriterad :O spelar ingen roll vad jag gör. det värsta va ändå efter träningarna när man eftersvettades och skulle cykla hem när man duschat. man kommer innanför dörren och om någon ens så mycket som sa något till mig så blev jag skitförbannad :S 
så jag va gott irriterad på barro över att han skulle stanna och nosa överallt men men :P knäppte upp jackan när jag gått en bit så det blev lite bättre iaf.

satte på TVn när jag kom hem och käkade lite frukost. när gustav vaknade kollade vi på The Guardian :) den är bra men det är en såndär film som man ser en eller två gånger sen är den inte bra längre :P

kl 16 bar det av mot hundkursen. det regnade så vi va inte direkt jättepeppade men man måste ju, för barros skull :D som vanligt drog barro i kopplet när vi kom men det är för att han vill hälsa på alla hundar :P sen när man väl gör övningarna är han jätteduktigt :D det är när man står och väntar som han blir lite besvärlig :( som när vi gör övningar där man bara kan vara ensam som en inkallning, då måste man vänta på sin tur och att få barro att sitta stilla på ens vänstar sida i 10-15 minuter är helt omöjligt så det blir lite jobbigt men man får försöka med godis :D 
nästa söndag är sista gången så då ska vi göra lite roliga saker. vi ska tex sätta kopplet runt våran midja så vi ska inte använda händerna. sen ska vi gå fram till ett bord och fylla ett glas med vatten och gå fram med det till en person som står lite längre bort. detta ska göras utan att man spiller tror jag, han sa inte det men det kan man ju räkna ut :P sen ska vi även sparka en boll framför hunden utan att han tar den samtidigt som kopplet sitter runt ens midja :P det är som gjort för att jag ska ramla och släpas efter :P får ta på mig lite kläder som jag inte är rädd om. jag menar, dom som har lite mindre hundar kommer säkert klara det galant :D men vi som har en rottis på 40 kilo? ska bli spännande :D 

sanningenögonblick va lika underhållande som förra gången :D måste se nästa söndag igen!

imorgon ska jag dammsuga igen. kan inte påstå att barro har lärt sig äta än för när han äter så har han en tendens att sprida små smulor med mat lite här och var + att det inte är världens bästa väder ute som ni vet så grus drar han med sig in och vi med för den delen. det här vädret som är nu är verkligen kasst! usch!

ska väl ta och kolla lite på TV igen innan jag går och lägger mig.

älskar dig gustav! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0