Gyllene Tider

det var väl bara en tidsfråga innan detta inlägget skulle komma, eller?

1996 fick jag en present av mamma, min första Gyllene Tider skiva :D shiit vad glad jag är för den skivan :D alla kan ju gissa vilken skiva det är eftersom dom släppte den -96 när dom gjorde Återtåget och återförenades igen efter typ 10 år :D Halmstads Pärlor givetvis :D ända sen jag fick den skivan han Per vart kungen i mina ögon!!

nu undrar säkert många (eller dom få som över huvud taget ville läsa efter att dom sett rubriken) varför jag kom in på detta ämnet :D jo, jag kom hem trött som fasen, satte på Puls skivan med GT och började sjunga med ochy verkligen nästan dansa med till musiken :D sen såg jag tvätthögen som skulle vikas och den tog jag hand om utan att ens tänka "det får gustav ta" :D man blir på så jävla bra humör när man lyssnar på Gyllene så det är helt sjukt! :D jag menar, blir man glad av att laga mat och vika tvätt så kan det ju inte vara annat än bra? :D

kom på att i princip alla låtar med Gyllene handlar om kärlek. det måste betyda att Per är full av kärlek eftersom det är han som skrivit alla låtar :D inte illa för en kille som skrev låtarna när han va runt 20 och sen runt 45 och lite däremellan :D

egentligen har jag tröttnat på alla låtar på Halmstads Pärlor skivan, det är ju dom alla andra lyssnar på så varför ska jag lyssna på dom när jag kan lyssna på sånt ingen annan lyssnar på :D iaf inte många. kan varmt rekommendera er att köpa Gyllenes skivor och då menar jag inte samlingsskivorna med samma låtar på som samlingsskivan innan utan dom riktiga :D

Gyllene Tider - Gyllene Tider
GT - Moderna Tider
GT - Puls
GT - Heartland Café (deras engelska skiva som dom gjorde en utlandssatsning med men i princip totalmisslyckades med)
GT - Finn5Fel

resten är bara skit höll jag på att säga men det kanske det är, hmm, alla låtar på samlingsalbumen finns ju på skivorna innan, förutom, gå och fiska och juni, juli, augusti men ändå :D

(har säkert tappat många läsare vid det här tillfället men..)

visste ni tex att Per har en oerhörd förmåga att skriva sina dunderhits under stor press :D ta tex sommartider. hela skivan, alltså Puls, var klar men den saknade en singel och vad gör han inte, han skriver låten som under kanske all framtid kommer poängtera svensk sommar :D he's my king! för jag tror inte det finns nån som inte förknippar den med sommar och inte heller nån som inte spelar den på en grillfest mitt i sommaren :D

är i världens extas nu, som ni säkert redan märkt, därför tänkte jag avsluta med min absoluta favoritlåt skriven av Per, uppspelad av Gyllene Tider, nämligen Lova att du aldrig glömmer bort mig
och nu tänker ni, orka läsa den texten. den är inte lång men den är så underbart jävla bra :D :D läs!

Och du stannar en stund
och du stannar en stund
och låter mej försiktigt blomma ut
en liten sekund,
en kyss mot din mun
som en natt drar sej mot dag...

lova att du aldrig glömmer bort mej
lova att du aldrig glömmer bort mej
lova att du aldrig glömmer bort mej
jag glömmer aldrig dej...

du, snön har smält bort
snön har smält bort
och himlen är blå och gräset det gror...
och stora blir små
och liten blir stor
som om allt
bara gick runt...

lova att du aldrig glömmer bort mej
lova att du aldrig glömmer bort mej
lova att du aldrig glömmer bort mej
jag glömmer aldrig dej...

Kommentarer
Postat av: therese

du sa att du va sjuk idag va? ;)

2008-03-10 @ 22:33:09
Postat av: linda

jag lyckades att läsa igenom hela tsxten:P:P
bra kämpat linda:D

2008-03-11 @ 00:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0