080313

snart har halva mars gått också, shit vad tiden går :S men snart är det sommar :D får hoppas på en kanonsommar så man kan åka till Varamon och sola och bada :D lovely!

det känns verkligen att man har jobbat denna veckan :S en typisk jobbdag ser ut ungefär såhär:

05.15 - Klockan ringer och jag går upp
05.35 - Väcker Gustav för att säga hej då och att jag älskar han <3
05.40 - Tar på mig kläder, går ut och cyklar till Dackeskolan
06.10 - Städningen börjar (finns 2 områden och jag har varit på båda så jag väljer en)
              Går till gympan för att städa omklädningsrummen + gympasalen. Efter det tar vi några teorisalar tror jag,                   har inte vart med där så mycket så jag kommer inte ihåg. Efter det hjälps alla 4 åt med cafeterian.
08.15 - Frukost
09.00 - Ungefär då nångång. Nu är det egentligen bara toaletter och omklädningsrum som gäller :S alla på                           industri, trä, el och fordon, det är en del :S skulle tro att det är minst 30 toaletter, kul kul.
11.30 - Lunch
12.00 - Mer omklädninsrum och toaletter men nu är det på industrin för särelever, bygg och nått annat. Ingen vet                   vad dom gör där inne :P efter det är det lite dötid, städar tvättstugan m.m
13.15 - Jag och Annike går mot matsalen. Mer toaletter, 3 stycken rättare sagt + golvet utanför vid entrén och inne i               matsalen.
14.30 - Äntligen hemgång!! :D

Därefter åker jag hem, går på toa och sen iväg till andra jobbet, lyssnar på mina ljudfiler och gör det som ska göras sen hem igen. Där hemme väntar maten på att lagas och lägenheten på att städas (lite varje dag typ, finns alltid ngt). Runt 18.30 är jag klar med allt :S då har jag alltså vart igång i över 12 timmar :S inte illa. Igår fick jag nog så jag skrev en lista till Gustav med saker som skulle göras innan han gick til jobbet idag. Sa till han att han skulle ställa klockan på 10 så han skulle hinna och det gjorde han (ställde klockan alltså för hann det gjorde han inte). Förklarade också hur trött jag är på dagarna efter jag har jobbat så han sa förlåt för att han inte har hjälpt till och att han ska skärpa sig men det har man ju hört förut och inget händer så vi får väl se.

Man sitter ju inte ner och vilar när man städar utan man städar i ett i 2 timmar eller mer, det är ganska jobbigt. Tänk er själva att skura erat rum/eran lägenhet 2-2,5 timmar isträck utan sittpaus, så var 3e minut eller var 10e kanske så städar du din toalett. Väldigt jobbigt och inte så värst roligt. Roligt blir det ju när man får lönen :D ska nog inte sätta undan så mycket, jag vill shoppa!!!! har inte shoppat på jätte länge och då menar jag shoppat på riktigt! inte bara nån småsak eller nått linne sådär utan på riktigt!

Får se om det blir några ljudfiler idag, när jag gick igår hade dom bara sålt 3 stycken på hela dan :S känns onödigt att lyssna på dom idag isf men men.

Älskar di gustav!

Kommentarer
Postat av: Zandra

Det låter inte så roligt du, men du har iaf jobb och du får ju pengar :) önskar jag med kunde få jobba så mycket.. Jag vill med shoppa!!

2008-03-14 @ 14:01:48
Postat av: Zandra

Hmm okej.. Vi kan ju prata om det sen när vi går till stationen.. Ja skriv ut ett schema, vore snällt..

2008-03-14 @ 14:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0