operation

då var man hemma i trollhättan igen :D känns bra. jobbade måndag och tisdag på stranna. första gången på den avdelningen men det gick aldeles utmärkt :D i onsdags var jag ledig :D
har vart ute och sprungit 2 gånge denna veckan med, 5 km båda gångerna :D det va nog det värsta jag gjort, såå jobbigt! usch! får hoppas att det kommer igång ordenkligt snart :D köpte ett gymkort med, måste komma igång med det också.

gustav ringde igår och sa att jag fått en remiss till öronmottagningen i lkpg idag. väldigt kort varsel men det va ju bara att sätta sig i bilen och åka. åkte härifrån vid 10 imorse. beta¨lade räkningarna när jag kom fram sen åkte vi :D glömde remissen så vi fick vända och efter det var det bara att stå på gasen för att hinna, vilket vi gjorde :D
blev lite störd på en grej, på remissen stog det att jag inte skulle behöva betala något men det skulle jag ju givetvis göra :O hon som hade skickat kallelsen trodde att jag inte fyllt 20 än. kolla på personnummret då för fan!! hade inte mamma vart med hade jag inte kunnat betala, hade bara 150 kr med mig och det gick på mer än så. men men. kom in i ett rum med en ung läkare och en ung sjuksköterska och fick sätta mig på en stol. han tyckte att jag va väldigt sommarklädd för att vara dåligt väder ute men jag sa att det va varmt te ändå :D då skrattade han lite sen han kollade i min hals och i min näsa och kände på knölen. han såg något i min näsa som han ville kolla lite mer på så han sa "di ska få lite bedövning så jag kan kolla längre in" what! längre in?! det gjorde ont redan som det va med den där grejen han hade som spärrade upp näsborrarna med. så började dom greja lite, tog fram nån snags genomskinlig sprayflaska med nått blått i som dom sprutade in i näsan på min, blev helt konstig i näsan, kändes tjock typ. så vände jag mig om i stolen och kollade på gustav och mamma som va med där inne och vad får jag inte se då, jo, det han ska ha upp i näsan på mig! jag höll på att dö! en lång smal sland med en kamera i änden och så nått han skulle kolla i i andra :O tror han såg att jag blev vättskrämd för han sa att det såg värre ut än det va men jag trodde inte på han ett dug. så frågade han mig på skämt om mamma skulle svimma när han körde in den och jag svarade givetvis ja, haha! fast lte ironinsk men sjuksköterskan kollade på mamma med vörldens blick och sa "då får du gå ut härifrån i så fall" så sa läkaren "hon svimmar nog inte" då kläcker jag "nej det gör hon inte, men jag kommer!!!"  "slappna bara av" vad det enda han svarade. slappna av var det sista jag kunde göra, satt stel som en pinne när han körde in den. först kändes det typ inte men sen körde han in den längre. visst, han hade rätt, det gjorde inte ont, men fyyy vad obehagligt! aldrig mer hoppas jag!

det va iaf inget i näsan, tror det berodde på att dom operedade mig där när jag va liten.

sen kom dom goda nyheterna :D dom hade operationstid nästa vecka :D så på torsdag ska jag opereras :D på eftermiddagen, gött! lite mindre gött är det att jag inte får äta något efter kl 24.00 på operationsdagen, vilket betyder att jag kommer vara utan både mat och vatten i minst 12 timmar. skulle tro att det blir mer eftersom operationen sker på eftermiddagen :S och jag som alltid brukar må så dåligt efter ett tag om jag inte får äta :S men men. ska kanske få sova där under natten med. dom skulle ta bort hela också och inte bara en bit :D vilket dom hade pratat om att göra med.

imorgon blir det gym, på lördag blir det löpning och jobb och på söndag blir det jobb :D måndagen blir det jobb också och på tisdag morgon bär det av till lkpg igen. ska röntgas på tisdag kl 13 :D hoppas det inte har spridit sig!! ingen idé att åka hem och sen tillbaka dan efter så jag ska stana hemma med gustav :D

på tal om gustav. träffade han en kort stund idag när i va i lkpg och i mjölby. har verkligen saknat honom! jag vet att det bara är ett par dagar sen jag åkte hemifrån men man är så van vid tt ha honom där hela tiden. saknar att få sova bredvid honom med. men vi pratar iaf flera gånger om dagen :D min själsfrände!

nu ska jag sova :D eller jag ska lägga mig iafm ska se på sagan om ringen en stund som går på 6an.

älskar dig gustav!

Kommentarer
Postat av: Frida

USCH! Jag har också gjort en sån där slangtitt genom näsan. så himla obehagligt, fast hon var tvungen att avbryta för jag var på väg att svimma. HAHA! Fast hon hann se allt hon vill se ändå. Men gud! Jag lider med dig. Inte roligt. Men de flesta säger att det är undersökningarna som är värst av allt! Lycka till! KRAM

2008-06-27 @ 14:02:33
URL: http://fridisen1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0