händelserik dag - bra? dåligt?

så, idag var det dags. kl 11 imorses skulle jag vara på sjukhuset i lkpg. kom fram vid 20 i 11 kanske och fick komma in på en gång :) gött det! dom tog 4 nya blodprover. ett för snabbsänkan tror jag, ett för att kolla saltet eller nått, ett för att kolla röda och vita blodkroppar och ett för att kolla hiv/hepatit. tydligen något dom gör på alla som kommer dit. när hon va klar med det fick jag vänta en liten stund till för att sedan få prata med en läkare (nu får mamma och pappa tycka vad dom vill om vad jag skriver här, spelar mig ingen roll om alla vet) som tyvärr inte hade dom bästa nyheterna. med alla prover dom har tagit på mig har dom sett att med väldigt stor sannolikhet är lymfkörtelcancer jag har. dom vet dock inte säkert än för dom måste få ut mer celler ur knälen jag har på halsen först vilket dom kommer få med hjälp av en operation där som skär ett snitt i halsen och plockar ut den eller så sticker dom mig med en grov nål, jag föredrar operationen vill jag lova! därefter ska jag skiktröntgas så dom ser fall jag har med knölar i nån lymfkörtel nånstans i kroppen. när det är klart ska dom lägga upp en behandlingsplan, antingen cellgift (vilket dom föredrar) eller strålbehandling.
är det konstigt att jag i det här fallet tänker på att jag kommer tappa håret?
det bästa han hade att säga var att det går att bota :D wiiiihoo! kommer få en remiss så jag får göra allt detta nu inom 14 dagar för att sedan börja med behandlingen.

åkte till stan sen en kort sväng och sen till tornby för att äta och kolla på ikea :D fick ett par persiener av pappa och en sylåda av mamma :D behöver synål och tråd. när vi va klara där bar det fort som fasen av mot mjölby :D bytte om lite snabbt och hämtade linda. sen åkte vi till motala och twilight zone tattoo :D gjorde väääldigt ont men det blev vääldigt bra :D tog typ bara 2 timmar. måste tacka eneida med som kunde komma och hämta mig när jag va klar :D linda va nämligen tvungen att gå efter en liten stund bara.
kanon!

kom hem väldans hungrig! ställde mig och gjorde stuvade makaroner med köttbullar :D mmmmmmmmums! fick tyvärr världens magknip så jag fick gå och lägga mig en stund men nu har det gått över :D

och lycka till imorgon älskling med din tatuering :D kommer bli kanon! älskar dig!!

Kommentarer
Postat av: Linda

tatuteringen vart jätte jätte bra!

o du ska veta att jag finns för dig!!!!

puss

2008-06-12 @ 13:15:42
Postat av: Frida

Fin tatuering. :) Tråkiga nyheter, :( men samtidigt goda. Hoppas det går bra för dig och det orndar sig säkert! Kram på dig

2008-06-12 @ 22:04:58
URL: http://fridisen1.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jag tycker att du gör rätt i att skriva av dig, tror att du behöver det. Och om du tycker det känns bäst att skriva här så då gör du det. Kram mamma

2008-06-13 @ 14:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0