gotland

sådär, då va man hemma igen :D sköönt! tänkte berätta om helgen som varit :D

i torsdags åkte vi från mjölby runt 8 på morgonnen, skulle med båten till gotland kl 11. 19 mil va det så vi tänkte att 2 timmar borde räcka och en timme extra, kanon! satte oss i bilen och på med gps.n som visade 3 timmar :O vi fick lite panik för då hade vi inte hunnit med båten ens. jag fick trampa lite extra på gaspedalen, vi visste ju inte vilken väg den hade valt, man kan aldrig lite på sånna :P men vi hann som tur va :D båten tog 3 timmar över till visby där vi mötte therese och jimmy :D gick upp till systemet för att ladda upp lite och träffade denice jocke isabelle och jessica där med som fick visa vägen tillbaka sen. dom bodde skitfint där! typ 2 minuter ner till vattnet nästan högst upp på gotland i Halshuk. gick ner till vattnet och kollade lite. dom hade dödat lite ormar där dagen innan så dom skulle visa vart dom låg men den ena levde ju fortfarande men bara halvt :S så efter mycket om och men så tror jag dom fick peta ihjäl den med en pinne :S dom hade lyckats dränka en också när dom kastade en sten på den i vattnet, bra prickat.
gjorde nästan inget mer den dagen, satt och pratade typ :D trevligt! fick reda på att dom inte hade vatten så man kunde duscha heller :S så vi bestämde att vi skulle ta bilen till en camping och duscha på fredan :D
det va bara jag gustav och kim som sov i det gigantiska militärtältet så jag trodde det skulle bli iskallt! tog på mig leggins, pjamasbyxot, pjamaströja, tjocktröja och duntofflor :D blev kanon! jag sov som en kung :D nästan iaf

frdagen, alltså själva midsommar gick åt till att (iaf på förmiddagen) hjälpa anette med alla förberedelsen inför hennes 50 års fest :D när vi va klara med allt skulle vi duscha. denice frågade anette om vi kunde ta duschen och bara skölja håret och det fick vi, så denice duschade först sen skulle jag duscha men då va varmvattnet slut och duschen va upptagen :S så jag fick minsann skita i att duscha. satte upp håret så det skulle se lite bra ut iaf och gjorde mig iorning sen :D
vi blev runt 70 st. käkade sill och potatis sen klädde vi midsommarstången och dansade runt den :D skitkul! sen lite senare käkade vi igen :D så jäkla gott!! anette öppnade presenter medans alla kollade på.
vi hade skitkul hela dagen och hela kvällen! dom hade fixat nån dans med band å grejer på en liten scen med dansgolv utomhus nån minut därifrån :D så vi dansade allihopa fast 2 och 2 som äldre folk gör :D haha! jag och denice körde järnet!
kim hade vart inne i garaget och snott massa snapsar som vi skulle shotta på. jag tog bara en som tur va, fyyy fan vad äckligt! läse på ettiketten men fick inte in i skallen att det stog "beska droppar" på :O så jag tog en klunk och höll på att spy! uuuuh!
nån jävel hade druckit upp nästan alla min sprit med :O lämnade den i en påse inne i deras hus lite längre in så ingen skulle fatta vad det va i men det hjälpte ju inte. när vi väl skulle börja grogga så va den typ slut. jaja, det va kanske lika bra :P hade nog blivit väldans bakis annars.
denna natten va inte alls rolig! det blåste nästan storm! som tur va så blåste det inte in i tältet men jag va rädd att det skulle flyga ivär när vi låg där. sen hade dom typ en kamin i mitten som va som en tältpinne som höll upp allt och på den fanns det kedjor som man kunde hänga upp blöta kläder på och den låg och slig mot kamingrejen hela natten! fick inte en blund!

på lördagen åkte vi en sväng in till visby. dom hade massa fina klänningar överallt men dom va ju inte billiga precis, 400 va lägsta tror jag. kanske inte jätta dyrt men såhär i slutet av månaden så tycker man det :P hittade ett pat jenas för 200 som jag köpte :D skitnöjd! dom är typ mintgröna, tror jag. gröna är dom iaf :D
när vi kom hem spelade vi kubb och sen massa kort :D grilla gjorde vi med och sen mer kort. pidron bland annat :D dom tyckte det va skitkul! jag med. satt uppe och spelade till typ 1, då fick jag och denice nog och gick in och la oss. fanns en säng ledig inne den natten så vi tog den :D
klockan ringde kl 5 på morgonen, 4 timmars sömn, jiha! hade knappt sovit nått nu heller, sängen va smal så man fick knappt plats :P jag gustav och barro i samma säng, ingen höjdare precis :P
båten gick 7.20. somnade så fort jag satte mig i vilostolen och sov tills vi va framme :D det va skönt!

nu håller vi på att tvätta, allt annat är klart för avfärd :D tror jag åker runt 18 :D kommer bli kanon! börjar jobba kl 14 imorgon, skönt att få sova.

tack för den här helgen allihopa!

älskar dig gustav!

Kommentarer
Postat av: therese

så skoj det ska bli att du kommer heeeem! =)

2008-06-22 @ 15:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0