hemma från sjukhuset

igår åkte jag och gustav hemmifrån kvart över 7. skulle tanka och sedan åka till sjukhuset i lkpg. va framme vid kvart i 8, åkte upp till avdelningen och gick in där det stog operation. där satt vi till klockan vart 20 över 8, då började jag fundera på om man inte skulle anmäla sig nånstans så jag bad gustav sitta kvar så skulle jag åka ner och fråga. han inte komma mer än utanför dörren så ser jag att det står "Öronkliniken avd. 27" ovanför dörren mittemot, det var alltså dit vi skulle :D dom sa inget om att vi va sena, fast vi egentligen va itid. vi fick vänta inne på mitt rum i 3 timmar till så det gjorde nog inget. runt 11.30 kom dom in med operationskläder som jag skulle ha på mig. fick även 2 panodil och en tablett som va som morfin. blev allt lite yr av den, kände mig full ungefär. sen körde dom mig till operationen där 3 narkosläkare väntade. först skulle den ena sätta en kanyl i handen på mig. jag trodde dom skulle sätta den i armen så jag blev lite förvånad när han började slå lite på handen för att hitta en ådra att sätta den i. han frågade bara om jag va beredd vilket jag va. nålen och slangen va inne på kanske en sekund :P skickligt! fick syrgas av en annan kille och den 3e förberedde narkosen. först fick jag ngt som man blev varm av och sen fick jag sömnmedlet. somnade på en gång.

när jag vaknade va det enda jag kunde tänka på "redan?" tiden går fort när man sover :P kunde dock inte andas när jag vaknade för dom hade inte dragit ur slangen ur halsen som dom intuberat mig med. blev körd till uppvaken där dom hade sagt att jag skulle ligga i 2-3 timmar :S låång väntan tänkte jag men jag behövde bara vara där i 1 timme :D sen kom dom och körde mig tillbaka till mitt rum :D gustav och pappa kom ganska fort. fick en macka och en yoghurt. slängde nästan i mig det, hade ju inte ätit något på kanske 16 timmar :O när den riktigt maten kom mådde jag så illa så jag fick en spypåse men det kom inget. fick ett stor piller av sköterskan som skulle hjälpa mot illamåendet. började inte må bättre förrns 19 på kvällen, käkade upp min mat och gick runt lite sen frågade jag om jag fick åka hem och det fick jag :D skönt!

när vi kom hem ät jag ett päron och lite godis som jag fått av pappa :D sen la jag mig i sängen och kollade lite på tv, gustav höll mig sällskap. stensomnade vid 23 tror jag :D

imorse ringde jag tallbacken och sa att jag kommer jobba nästa vecka, vilket dom blev glada över. det där lät kanske lite fel, dom blev alltså glada över att operationen gått bra :P

nu ska jag kanske äta lite frukost om jag orkar, kanske ta en dusch. tror iaf att jag ska gå ut en sväng sen :D

älskar dig gustav!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0