bekräftat

orkar inte blogga så mycket nu för tiden, känner att jag vill lägga min tid på annat än framför datorn.

i måndags fick jag samtalet som jag trodde att jag skulle få vänta på till slutet av veckan. blev glad över att slippa vänta men också väldigt nervös. skulle infinna mig på sjukhuser kl 9.30 idag (onsdag). mer sa dom inte och då börjar givetvis tankarna snurra. sen sa ann att vare sig dom har bra eller dåliga besked får dom inte ge dom via telefon för dom är inte 100% säkra på att det verkligen är mig dom pratar med. blev lite lättad när jag hörde det.

så, idag åkte jag och pappa från thn kl 6.00. var framme i mjölby vid 8.20. gustav kom ut med all sin packning som han skulle ha med sig till thn sen :D packade in i bilen och åkte. halv 10 kom min läkare och sa att vi skulle följa med. gick in till ett rum och började prata. han sa att dom hade fått det bekräftat nu efter operationen att det är Hodkins Lymfom jag har, alltså lymfkörtelcancer, vilket jag hade på känn så det kom inte som en jätte stor överraskning. den stora bomben släpptes när han sa att dom hade hittat 2 tumörer till :S en bakom bröstkorgen och en på lungan. om jag förstog honom rätt så var den på lungan fortfarande ganska liten. fick massa brochyrer om sjukdomen. sen sa han att vi skulle börja med behandlingen redan imorgon, vilket är jätte bra! så imorgon ska jag vara där kl 9.00 för att få cytostatika, alltså cellgift, genom dropp i armen. jag ska få 3 olika droppåsar vilket kommer ta ca 4 timmar sammanlagt. så nu har jag laddat upp med tidningar, film och så ska gustav ta med sin bärbara dator så jag hoppas tiden går fort.

kommer få en kallelse om en till operation. denna kommer dom göra med lokalbedövning så jag kommer vara vaken :S usch! på ett sätt skulle jag vilja kolla på hur dom gör för det är så jäkla intressant :D men jag vet inte, det kanske inte är en bra grej. dom ska alltrå operera in en port under huden på bröstet där jag sedan kommer få mina cellgiftsprutor. detta gör dom för att spara på mina vener i armen så jag slipper få en kanyl varje gång. så som jag fattade det är det en liten behållare med en silikonöppning tror jag som ska hålla tätt och sluter sig när jag fått sprutan. dom kommer även att lägga en liten sland i en ven som dom leder till hjärtat för att få cellgiftet ordentligt utpumpat i hela kroppen. ni kanske förstår nu att jag är tveksam till om jag vill kolla eller inte :P

känner mig så känslokall på nått sätt. tror inte riktigt att jag har fattat vad som händer än för jag är varken ledsen eller arg eller känner något annorlunda. det kanske kommer när jag sla gå och lägga mig. blev dock ledsen förut när jag insåg hur många som bryr sig om en på riktigt! visst att man vet innan att man har kompisar men det är nu man känner att dom verkligen innerst inne bryr sig! jag tror att många där ute skulle vilja kolla på sin egen begravning bara för att se hur många som gråter. jag skulle. inte för att jag tror att jag kommer dö nu, verklugen inte! jag ska leva hela livet :D men jag har ändå den tanken. det som skrämmer mig mest med döden är: tänk om ingen skulle sakna en?

ska även förbi Hårteknikerna i lkpg imorgon och kolla på peruker. dom sa att man ska göra det innan behandlingen så man har hemma om håret nu skulle trilla av eller om det skulle bli aldeles för tunnt. det enda positiva med peruken är ju att man kan få den frisyren man alltid velat ha. pratade med sara om det och hon visste precis hur jag ville ha den. långt lockogt blont hår. hon hade rätt. skulle kunna gissa på att det inte bara var hpn som visste.

nej, nu ska jag borsta tänderna, ta en sväng med barro och sen sova. det blir en lång dag imorgon.

tack till alla som visar sitt stöd! önska mig lycka till!

älskar dig gustav!

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej! Fy vilka tråkiga nyheter, verkligen!! Hoppas verkligen det är det "enda" och att det försvinner. Tänker på dig och önskar dig all lycka!

KRAM

2008-07-10 @ 18:50:27
URL: http://fridisen1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0