från jul till nyår

som alla nog redan vet åkte vi till finland natten till fredag :D lååång, resa :S åkte från mjölby vid 02.00, hämtade sara i lkpg och sen bar det av mot sthlm. båten gick vid 07.15 och väl på båten va det bara att vänta och vänta på att vi skulle komma fram. eftersom vi åkte med dagsbåten så hade vi ingen hytt :( lite jobbigt men det gick allt. hittade några soffor längst upp där vi satte oss och spelade kort och åt lite :D trevligt ända fram till alla andra också hittade dit med sina jävla småbarn! och givetvos skulle dom springa fram och tillbaka hela tiden och skrika!! mamma tyckte jag skulle fälla dom när dom sprang förbi men jag vågade inte :P framme i Åbo var vi runt 19.30 finsk tid. man hade vart glad om man inte vetat att det "bara" va 35 mil kvar upp till Vasa och ytterligare 3 mil därifrån och ut på ön. mamma körde 15 mil upp till Björneborg sen körde jag ändra fram till Replot och fram till mormor och morfar :D
haha, när vi kom ut på ön så skulle vi svänga vänster först, men jag fick för mig att det va höger så när mamma sa "här ska vi svänga" så gav jag henna dödsblocken och sa "men det vet jag väl!" sen körde jag förbi där vi skulle svänga och svängde fel, gud vad vi skrattade :P (nu hittar jag iaf) var framme vid 23.30 fins tid, då gick vi och la oss :D

veckan som vi va där kan sammanfattas såhär (julen är inte medräknad): spela kort, spela spel, spela kort, kolla på tv, spela kort, läsa, spela kort och åka in till vasa :D kul kul.
ingen snö hade dom heller så det böev ingen scoter denna gången :( lite synd.

julafton firades hos mormor och morfar och inte hos min morbror och mina kusiner som vi alltid gjort, men det va trevligt ändå :P jag orkade bara en lite portion mat sen va jag mätt. sara stressade i sig maten så hon inte skulle missa kalle anka :P
öppnade paket, alla blev nöjda och glada :D

på juldagen skulle vi ut med min kusin robban i vasa. åkte hem till hans lägenhet i Smedsbyn några kilometer utanför för förfest :D han åkte och hämtade några av sina kompisar som också skulle hänga på :D vi hade skit kul! :D tog en taxi in till en irländsk pub mitt i centrum :D sara blev aspackad! slog sönder glas, hittade inte nummret till hennes jacka så hon fick inte hämta ut den, ringde till mamma vid halv 2 så hon fick komma och hämta oss (innan hade sara sagt att mamma ABSOLUT inte behövde hämta oss och ändå var det hon som ringde), bad mig om mammas nummer för hon kunde inte det i huvet när man skulle slå +46 först så jag sa det till henne men hon fattade inte och blev skit förvannad och sparkade mig väldigt! gårt på benet så jag fick en lårkaka och ett stort blåmärke :S idiot
dan efter va hon fortfarande lika sur :p

på lördan skulle vi iaf åka hem, åkte från mormor och morfar kl 14.00 finsk tid och va framme i Åbo vid 18.45. stog i världens bilkö för att få biljetterna, omringade av ryssar som tog kort på allt dom såg och filmade båten som stog still. ibland kan jag störa mig på småsaker men ryssarna :O shit vad jag störde mig, jag va nästan förbannad inne i bilen :P

va hemma i mjölby vid 09.00, skittrött! jag och gustav drog till donken och käkade frulle :D gott!

nyår då :D
jag och zandra fick skjuts in till Elin i slomarp för att käka middag :D vi va 11 pers där som åt. skit gott va det :D festen va väldigt lugn fram tills 12-slaget då tog det lite fart :D
ska passa på att tacka Elin och Linda som hade fixat med allt :D tack!
när vi väl skulle hem så skulle vi tydligen hem! över 5 km :O och jag hade givitvis gjort det smarta valet av skor just den kvällen; höglackade sommarskor! man kan säga att jag hade ont i fötterna när jag kom hem, vilken promenad :P

så, vad kommer man egentligen minnas från 2007? jo:
-födelsedagen som blev ett fiasko, ingen som ville festa :O
-köpte biljetter till hultsfred :D ingen annan som ville gå så dom fick jag sälja :P (jag ville faktiskt inte heller gå, så kassa band)
-studenten och balen givetvis :D
-enda veckan med sol på västkusten med gustav <3
-kolmården
-Liseberg x3
-Varamon och minigolf
-gustavs och kims pappa :'(
...listan kan nog göras lång :D

älskar dig gustav!


Kommentarer
Postat av: sara

jag var ju inte alls sur dagen efter!! fan vad du ljuger

2008-01-06 @ 17:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0