080126

en månad kvar till 20 nu då :D kan man göra annat än längta? skulle inte tro det.

igår va det min otursdag tror jag. åkte från mjölbu 11.40, efter 20 minuter får bussen motorstopp mitt på motorvägen :O där satt vi i över en timme innan en annan buss kom, kallt som fan eftersom värmen inte funka. när vi väl skulle byta buss fick busschaffören inte uöö dörrarna för dom går på elektricitet. "jaha, jävla skit" tänkte jag men sen kom han på att det finns en nödöppningsknapp i taket så vi kom ut till sist. storm utanför bussen! där stog vi i kanske 10 låååånga minuter och väntade på att dom skulle få upp luckan till bagaget, som givetvis också gick på el. det slutade med att elkillen som kom med den andra bussen fick ta en yxa och hugga sönder låset så vi fick våra väskor.
vär framme i jönköping hade dom inte fixat en extrabuss till oss så det va bara att vänta där en timme till på nästa buss. alla vi som satt på extrabussen som paja, 9 pers, gick och klagade hos swebus. dom ville inte ge oss några pengar där men vi fick ett kuvert med adressen på så vi ska skicka in varsitt klagobrev så vi får ersättning. bara en massa krångel. jag ringde mamma och frågade om inte hon kunde hämta mig i borås istället för gbg så jag slapp sitta på fittbussen 1 timme extra och det ville hon :D i bårås klev jag av och ringde mamma på en gång. mamma var vilse i borås och hittade inte. ringde till gustav och pratade i nån minut och kom sen på att mamma skulle ringa när hon va framme så vi la på. då kommer jag på värsta saken!! klantigaste jag nånsin gjort tror jag! jag hade givetvis glömt min väska med alla kläder åså i på bussen! faaaaan! asgarvade när jag berättade för mamma, det kunde inte vara mer typiskt, jag menar, jag hade ju inte redan haft tillräckligt med otur! mamma blev väl inte så glad direkt men vi hade inget val än att köra ikapp bussen i världens regnoväder på motorvägen mellan borås och gbg. kom tillslut ifatt iaf men oturen var ännu inte slut. inne i gbg var det givetvis rusningstrafik! kom fram till terminalen där bussen stannade så jag hoppade ur bilen och hämtade väskan. väldigt lättad att ha väskan igen. sen var det bara 7.7 min kvar hem till thn och både mamma och jag höll på att kissa på oss :S
oooooooooooooooooooooootuuuuuuuuuuuuuuuuur!!!! hatade mig själv där ett tag igår :P

när jag kom till thn kom therese till stan så hyrde vi en film, den va helt okej faktiskt :D ett riktigt bra val för att vara av mig och therese som alltid lyckas hitta dom sämsta filmerna :P även på bio.

idag har jag vart och fikat med zandra, sandra och kim :D trevligt! strandgatan var smockfull, som vanligt, så vi gick till espressohouse, ganska nytt ställe. jag och zandra åt nån marsmallowl doppad i choklad med puffar, mums! sandra och kim käkade scones.

nu sitter jag hos pappa, har precis ätit :D det var också gott! väntar på att therese och emmas match ska ta slut så festen kan börja :D

älskar dig gustav! saknar dig en smula med :'( men jag hoppas du sover gott i sängen :D

Kommentarer
Postat av: sara

HAHAHA det var nog det roligaste jag hört! smart idiot

2008-01-27 @ 11:54:19
Postat av: Elin

klantigt Sofia :P

2008-01-27 @ 23:28:48
URL: http://missbella88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0