080123

igårkväll kollade jag på handbollen och som jag sa så blev det ruggigt spännande. det såg bra ut i början på andra halvlek men sen föll allt. anfallet var det sämsta jag sett, näst intill i alla fall. 4 missade kontringar! en kontring ska man inte missa. man kommer springandes så fort man kan, hoppar vid 7 meter, kollar vart målvakten står, hur han/hon rör sig, sedan skjuter man. en kontring ska man inte missa. ååh, jag kan bara inte förklara. ett skjuta på kontring är det lättaste målet man kan få. att missa är det sämsta man kan göra egentligen. visst det finns andra saker som är värre men 4 kontringar! känslan att missa en kontring (jag har missat en del, oerhört kasst) går inte att beskriva. man skulle kunna sjunka genom jorden, skämmas ihjäl, gå av planen och bara skrika. varför är det så omöjligt att beskriva en känsla?
så hur kom jag in på kontringar? det blev lika i matchen igår, sverige-ungern, 27-27. 4 missade kontringar från sveriges sida. ni kan nog räkna ut resten.

gick hem till Kim efter handbollen. Gustav var redan där. Guitar Hero med öl, ingen överrsakning. jag drack en cider, inte heller nån överrsakning. trött som fasen, vidrigt ont i halsen, det kunde bara sluta på ett sätt, jag gick hem och la mig. känns bättre i käken idag i alla fall. det värker och jag vet inte ens vad jag har gjort. tillbaka till halsen, just nu satsar jag inte på något annat än att bli frisk igen så jag och therese kan gå ut på lördag. är det farligt att dricka om man har ont i halsen? det är farligt att träna med halsont, det vet jag.
om jag fortfarande är sjuk på lördag så får det väl bli en till myskväll. synd att jag inte äter godis annars hade jag köpt världens påse och bara mölat! får bli naturgodis från Jätten, alltid lika gott.

det är nog på tiden att jag blir riktigt sjuk iofs. kommer inte ihåg när jag va sjukpå riktigt senast. och när jag säger "på riktigt" så menar jag alltså att man verkligen va sjuk när man sjukanmälde sig från skolan, alltså att man inte ringde för att man ville va hemma och sova. det är nog min tur nu.

gustav sov på soffan inatt igen. natten innan inatt med. han säger att han somnar framför TVn men jag tror mer att det beror på att jag är för varm när jag sover. vi är i desperat behov av en dubbelsäng!

jag får 5000 i lön på fredag med :D jiiiihaaaa! 2100 från praktiken och 2900 från gustav och stellan. funderar på hur mycket jag ska lägga undan. det borde räcka med att lägga undan så jag kommer upp i 17 000 på sparkontot :D så kanske jag kan shoppa med gott samvete i thn. ska kolla på nått man kan ha på fest förutom klänningar, för det har jag en del.
måste hitta en klocka med. pappa undrade vad jag ville ha när jag fyllde 20. en klocka va det enda jag kom på, hade ändå tänkt att köpa en själv men får jag den av pappa så blir det ju en som inte går sönder efter 6 månader.

älskar dig gustav!

Kommentarer
Postat av: sara

4 kontringar?? vad sägs om 4 STRAFFAR idag :O men tänk på att det är mycket nerver med i spelet.. när man kommer fri så tänker man för mycket och det blir lätt inget av det :S

2008-01-23 @ 21:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0