080226 - Dagen D

äntligen! idag blir jag 20 år :D känns väligst skönt och kul men allt känns ändå som vanligt :( ska iofs till systemet imorgon och se hur det går :D

imorse kom mamma, pappa och stefan hit. fick öppna 2 kuvert innan vi skulle till linköping. ett från farmor och farfar med ett presentkort på Cervera för 500 och ett från mamma och stefan med 800 :D
väl inne i lkpg gick vi till IKEA, fick ett vitrinskåp av pappa :D åkte bort till Cervera för att köpa glas, jag ska börja samla. Hittade en samling som hette Intermezzo. blev 2 brogg glas och 2 ölglas, lite över 1000 kr men det var det värt :D måste ju ha ngt i vetrinskåpet :D  sen gick vi till Maxi för att handla, mamma betalade :D
pappa hämtade sara när vi handlade så möttes vi på chili sen för att käka lunch :D mmm! efter lunchen gick vi till bokhandeln, sara skulle ha en drinkbok. precis när vi ska gå säger gustav "där är ju per gessles nya bok" svish! så var jag framme vid hyllan med boken i mina armar :D

väl hemma i mjölby åkte vi och hämtade tårtan. jag var orolig för att det bara skulle vara grädde på för jag beställde en gråddtårta utan smak tydligen men det var lite choklad och frukt på med, så den var god :D fikade och sen öppnade vi lite paket :D

idag har jag alltså fått pengar av mormor morfar mamma stefan och ingela, en djup ungsform av hans, lena och kusinerna i finland, en brödtoast av sara, ett vitrinskåp av pappa, presentkort till glas och farmor och farfar, blommor av mamma och stefan, mat av mamma, per gessles biografi för pengarna från mamma, en flaska med lakrits i botten som man häller vodka i och får lakritsshottar av linda och enida, en grå klänning med hängslen som satt ihop med en vit t shirt av linda och enida, en kamera (frörra veckan iofs) av gustav och presentkort (i lördags) av zandra och eric :D
TACK allihopa!

nu ska jag ta det lugnt en stund, kolla lite i min per bok :D sen kommer linda, enida och tuva (enidas dotter) hit och fikar lite :D eftersom dom inte kan komma på lördag så ville dom fira mig en annan dag så idag blir kanon :D

älskar dig gustav!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0