080218

i lördags morse kl 12 fick jag en helt galen ide :D jag ville till västkusten, alltså västkusten och inte trollhättan. skulle bara sova i trollhättan tänkte jag :D började med att ringa linda, inget svar. ringde 10 gånger till, man vet ju hur svår hon är att väcka när man ringer :P fortfarande inget svar :/ ringde till zandra och var exalterad och glad :D zandra tyckte jag va dum i huvet :P hon skulle tänka på saken tills jag fick tag i linda. kl 13 hade jag fortfarande inte fått atg på henne :S kim kom hem till oss för att hämta en skorta så jag frågade honom om han ville köra mig till linda :D det gick bra. väl framme började vi knacka/banka på dörren. efter ett tag hörde vi linda
"vad vill ni?"
"öppna :D"
"nej, jag vill inte, har inga kläder på mig, vad vill ni?"
"öppna! :D "hon öppnade till slut med ett täcke runt om kring sig :D hon såg verkligen trött ut :D
"vi ska till trollhättan nu" sa jag :D
"inte jag, det kan inte jag"
"du ska med!!"
"ge mig 30 minuter att tänka"
jag och kim åkte till supermarket, kim skulle ha ngt där. jag ringde zandra igen och sa att jag fått tag i linda men hon visste inte än. fick verkligen lägga på min bästa övertalningsförmåga (oja, jag är bra på att övertala folk). mednas jag pratade med zandra ringde linda till kim och sa att hon skulle med :D så jag sa det till zandra som ändå var tveksam. "jag betelar bensinen! en gratisresa hem kan du ju inte tacka nej till :D " sen va zandra på också. en timme senare var vi på g :D

började ringa folk i thn, för festa skulle vi allt göra :D
mamma ringde när vi satt i bilen
"hej! vad gör du?"
"jag är på väg till linköping, ni då?" (ville att det skulle bli en överraskning att jag kom hem)
"vi är påväg till Kalmar"
där rasade min idé en smula. kände att jag va tvungen att berätta för mamma vart vi egentligen va påväg för vi skulle ju ha förfestan hos dom :D men det va helt okej.

väl i thn körde vi hem zandra till öresjö. jag och linda chillade lite, jag tog en dusch och sen gjorde vi oss iordning. jag sa ju att alla fick komma för jag trodde att ingen skulle komma så till slut var vi över 10 pers :S mamma böev inte jätteglad när dom kom hem :P men men. hon stog ju i köket och pratade och skrattade med alla sen så det va lugnt.
Testade Lipz först, madde och zandra kom inte in :( så det fick bli O'learys. stog nån timme i kö :S trollhättan i ett nötskal! för små garderober! hade skitkul när vi väl kom in :D :D wiiii! detta måste göras om, närmare bestämt sista helgen i mars.

på söndagen blev det fika på strangatan och middag med mamma och stefan innan vi åkte hem igen vid 18 :D linda körde som en biltjuv ända till falköping, där blev hon trött så jag fick ta över :D tur va väl det annars hade vi nog dött ;)

jag gick och la mig vid 22, somnade på en gång och sov hela natten :D vaknade halv 9 när gustav gick upp, sen somnade jag igen och sov till 11 :D skööönt!

som sagt, sista helgen i mars kommer vi hem igen :D och då blir vi förhoppningsvis många mer :D om mamma går med på att ha lägenheten full med folk hela helgen :D jag ska börja övertala igen och med tanke på min goa övertalningsförmåga borde det inte vara några problem :D
det kommer bli: jag, gustav, linda, sara, zandra, eric, kim och rasmus :D anna kanske ska med också men hon ska till gbg. isf så får sara sova hos pappa (för han vill nog inte ha massa folk hos sig), så får zandra och eric sova hos zandra. jag och gustav får knö i sängen och linda och kim på en madrass och rasmus på en annan eller i soffan. han kanske kan sova hos zandra :D kommer bli så jäkla kuuul!

idag har jag som sagt jobbat. gustav slutar vid 17, blir lite mat och tv hemma ikväll skulle jag tro :D

älskar dig gustav!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0