080202

igår blev det en riktigt trevlig kväll. bjöd hem rasmus kim zandra och eric på lite öl. det trevliga slutade när gustav petade rasmus i röven som då snubblade på erics ben när han skulle förbi och landade på kims sprit och apelsinjuicegrogg som spildes ut över våran vita soffa. jag blev så jävla arg att jag bara satt och kollade på kletet och visste inte vad jag skulle säga. värre blev det när alla som orsakat olyckan inte brydde sig utan gick ut och rökte så jag och zandra fick torka :O vi dränkte ner hela armstödet med vatten så det plaskade nästan om det, sen var vi tvugna att ta ena sittdynan med. som tur va så gick det bort med hjälp av allt vatten. jag och gustav har kommit fram till att när vi får pengar ska vi köpa en ny soffa :P alla kan ju göra misstag men vårat kostade 10 000 kr, lite synd.

idag har vi vart hemma hos annike och ätit hemmagjorda minipizzor :D och tårta till efterrätt, gott! snöstormen som vart i thn är här nu med så det har snöat en hel del på bara ett par timmar. på vägen hem åkte vi förbi Lidl, gustav skulle ha chips. passade på att köpa ost och broccoli med, billigt som fan och det är samma märken som i vilken affär som hellst :D kim sa att han skulle äta saltapinnar till mat idag så jag och gustav bjöd in han till oss, vi ska nämligen käka fläskfilé med hemmagjorda pommes och bearnaisesås. till det blir det broccoli, morötter och nån annan rotfrukt som man lägger i ugnen tillsammans med klyftpotatisen :D mmm!

kommer kanske spendera hela sommaren i trollhättan iår med. både bra och dåligt :( får träffa alla i thn väldigt mycket under en lång period, 10 veckor :D men jag måste vara ifrån gustav i 10 veckor med, kommer bli jobbigt! kan bara komma hem varannan helg eftersom jag kommer jobba varannan :( sakar honom redan! men ingenting är bestämt än. har skickat papprena till tallbacken så det kommer jag få om jag vill men får jag här i mjölby så blir det nog här, har inte funderat klart än. men men, det behöver jag inte tänka på förrns i slutet på februari.

gustavs och stellans företag går bara bättre och bättre nu med så det känns skitbra! snart kanske dom kan ta ut bra löner med :D

älskar dig gustav!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Finns det inga andra typ överdrag till soffan? Så slipper ni köpa en helt ny. :P

2008-02-03 @ 12:04:06
Postat av: terri

varför itne ha den vita annars å låta den bli helt förstörd först?;)

2008-02-03 @ 13:24:29
Postat av: sara

har för mig att både mamma och pappa sa att en vit soffa inte är bra :P lyssna nästa gång kanske? 10000 är ju inte småpengar direkt

2008-02-04 @ 12:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0