onsdag

pappa ringde igår och pratade med mig om att börja plugga i januari. han hade en del bra saker att säga, som vad händer om jag blir sjuk och inte kan gå till skolan? hur mycket kan jag missa? han är övertyhad om att jag kommer bli sjuk om jag börjar plugga med tanke på mitt immunförsvar men jag är inte lika säker eftersom jag inte vart sjuk en enda gång fram tills nu och jag har inte vart mindre försiktig än innan behandlingen började.
iallafall så kollade jag upp hur mycket jag kan missa och fortfarande få csn. kravet är att jag klarar 37,5 högskolepoäng av 60 det första året, jag kan alltså missa ca 2 kurser. sen det här med föreläsningar, på dom tas ingen närvaro vilket betyder att jag kan missa alla om jag "vill" men däremot måste jag klara tentorna vilket betyder att föreläsningarna är bra att gå på.
det jag vill få fram är att om jag blir sjuk så gör det inget om jag missar lite :) jag kan ju fortfarande plugga hemma även om jag är sjuk.
sen måste jag prata med läkaren om det på tisdag. säger han tvärnej så vet jag inte vad jag ska göra. men jag har fortfarande hoppet uppe och inställningen är kvar att jag ska börja i januari :D

idag vaknade jag innan 10, låg kvar i sängen en stund men sen gick jag upp och tog med barro ut på en promenad :D blev förvånad över hur kallt det va ute, frost å grejer. gick ett varv runt boken, stannade och kollade på dagisbarnen som va ute och lekte, vet inte varför han tycker det är kul men men. sen stannade vi och kollade på skolbarnen som spelade fotboll, tror att barro gärna hade vart med :)
polisen hade fartkontroll utanför dagiset, dom hade stannat en taxibil, moahahaha! ;)
käkade frukost när jag kom in, det blev äggmacka och en tallrik passionsfrukt/mango-yoghurt.

ska ta en varm dusch sen tänkte jag, sitter och fryser nu och då brukar en varm ducsh hjälpa :D lite varm choklad på det sen kanske?

älskar dig gustav!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0