080810

igår låg jag i sängen nästan hela dagen. jag är verkligen helt slut :( anfådd av ingenting och bara allmänt trött. vi fick sålt hundburen igår med :D det kom en kille vid typ 10 på morgonen och köpte den, gött! kanske va därför jag va så trött? gick upp tidigt för att vänta på honom, vitte ju inte exakt när han skulle komma. visste inte ens om han skulle ringa först eller om han hittade. han hittade så han kom utan att ringa först men jag hade både hunnit äta frukost och borstat tänderna. tänkte dock inte på att jag inte hade ngt på huvidet så jag hoppas inte att han fick nån tanke om att jag vill gå runt och se ut såhär självmant, men men. gick och la mig igen när han gått, tog en sväng med barro först givetvis :D
pappa ringde vis typ 14 kanske, såg fel på klockan och trodde den va halv 16 :P men så va det inte. låg kvar i sängen, kollade lite saker på datorn och gick och la mig igen sen.

mot all förmodan va jag jätte trött på kvällen. vi kollade på Hancock men sen fick jag gå och lägga mig, halv 23 tror jag klockan va då, max! stensomnade men vaknade av nått ljud som lät såå jäkla illa precis utanför fönstret :O om jag ska försöka förklara så lät det som en skata som fått nått i halsen, eller en skata som va i målbrottet, eller som ett gnisslande bildäck mot en trotoarkant :S nej usch vad det lät! stängde fönstret men det hjälpte inte så mycket. till slut slutade det iaf :D gustav trodde att det va en igelkott som fått tag på en kråka igen och åt upp den levande som en annan gång här utanför. lätat va ganska likt när han sa det.

sista morgonen idag med att behöva gå upp och ta medicin :D bjällerklang!!! imorgon kan jag alltså sova till barro väcker oss och vill ut, sköööööönt!
då kanske ni frågar er "varför har hon inte medicinerna vid sängen och ett glas vatten?"
jo,. det ska jag berätta för er. jag brukade ha medicinerna i fönstret men förra söndagen va barro på djävilshumör så när vi inte märkte något så hoppade han upp i sängen och började knapra. han fick i sig nästan en hel p-piller karta + ca 6 illamåendetabletter :S så, vad gör man en söndag kväll när inget är öppet och ens hund har käkat ens medicin. fick lite panik! började leta på internet och hittade nått nummer till nån giftinformation för djur och nån jour veterinär. samtalet dit kostade 265 kr och det enda dom sa va i princip "vi vet inte, men testa det här nummret". jaha tänkte vi, så vi testade det andra och dom sa att det inte skulle vara nån fara men om han visade tecken på vissa symptom skulle vi åka till veterinären dagen efter.
ska passa på att säga att han har mått precis som vanligt efter det som hände vilket är bra :D
så nu vet ni varför jag inte kan ha min medicin i sovrummet utan måste gå ut i köket dom mornar jag ska ta medicin.

ska väl lägga mig och kolla på tv nu och sen sova, är som vanligt trött.

älskar dig gustav!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0