kan man verkligen ha mer otur?

kvart i 8 ringde klockan imorse. käkade frukost, tog en sväng med barro och gjorde mig iordning för att åka till sjukhuset. hade lite ångest om peruken, skulle jag ta den på mig eller inte? sjukhuset är ju det stället där jag verkligen kan vara mig själv utan hår. bestämde mig för att ha den lockiga på mig så 5 minuter innan jag skulle åka satte jag på mig den och började sätta upp håret lite. klockan blev kvart över, dags att åka - trodde jag. då ser jag att perukfanskapet har gått sönder! en slinga med hår hade lossnat i ena kanten. svårt att förklara men det sitter hårslingor på kanske ett par cm fastsydda i rader så den blir luftig. en slinga hade alltså lossnat i ena änden. jaha tänkte jag. jag måste åka men jag vill ju ha peuken på mig så jag tog på mig den raka fort som fan och började leta efter kvittot på perukerna. tänkte att när jag ändå är i lkpg så kan jag ju åka förbi håteknikerna och fråga vad jag ska göra med den. skitstressad va jag men jag kom fram i tid :D jag visste ju egentligen att jag skulle komma i tid men jag är helldre 10 minuter tidig och väntar än att dom undrar vart jag har tagit vägen.
fick vänta i väntrummet (som förövrigt är tillbaka vid hiss A och inte C så allt är som det ska nu) i kanske 10 minuter sen var det min tur. Marie, "min" sjuksköterska var tillbaka idag vilket kändes skönt. Marianne va också där :D hon har tagit hand om mig nästan varje gång nu när marie har haft semester. har inte vart där så många gånger ändå men gud vad jag tycker bra om dom :D humor å grejer. som tex idag. skulle tro att det va första dagen tillbaka där dom ska vara så dörren ut till väntrummet va fortfarande larmad så man behövde kort för att komma in sen va man tvungen att trycka på en nyckelknapp när man skulle ut annars skulle securitas komma, vilket marie och marianne berättade för mig när jag skulle ta blodprovet. så kläcker marianne "ja, bara det är en snygg kille från securitas som kommer så ska det väl inte göra nånting" :D klockrent :P hur gammal kan hon va, mellan 30 och 40? inte riktigt vad man förväntar sig att hon ska säga :P men roligt va det :D
fick vänta nästan en timme på provsvaren. fick nästan en liten chock när marie sa att vi va tvugna att skjuta upp behandlingen en vecka :O mina vita blodkroppar va för få och värdet för dåligt :( hade vi gjort behandlingen imorgon hade värdet blivit ännu sämre och jag hade blivit väldigt sjuk. det är ju dom vita blodkropparna som hjälper en mit infektioner om jag inte har helt fel.
så, ingen cellgiftsbehandling imorgon som planerat. ska till vårdcentralen på måndag och ta nya blodprover men då ska det vara okej :D bra att jag slipper åka in till lkpg för ett blodprov utan få ta det här i mjölby. behandling på tisdag om en vecka då.
fick även prata med min läkare Franz idag om pluggandet. han sa att man kan klara själva pluggandet men om jag ska praktisera så får jag inte vara med. vi pratade också om min sjukskrivning och att jag inte gett mitt sjukintyg till F kassan än för dom inte velat ha den förrns jag fått blanketterna från dom. både han och marie tyckte det lät konstigt och sa att jag skulle lämna det så fort som möjlingt. pratade med kuratorn med om samma sak. hon skulle hjälpa mig att ringa tallbacken och F kassan om sjukanmälan :D jätte snällt! hon sa det att när man är såhär svårt sjuk som jag är så vill man inte tänka på sånt, då kan hon göra det åt en. vilken lättnad!! det va som en sten trillade av bröstet! jag är verkligen inte den som tycker om att tjata på folk, jag säger gärna till en gång men om jag måste tjata så tycker jag det blir pinsamt. om pluggandet sa hon att hon inte tyckte att jag skulle börja. om jag ska vara bland folk som kanske är förkylda eller om jag ska till biblioteket där det är sjukt folk så kommer jag med bli sjuk vilket jag inte får :( men hon tyckte att jag skulle ta platsen men skjuta upp pluggandet till kanske våren med hjälp av mitt sjukintyg. hoppas man kan göra så. sen sa hon att jag inte får plugga på heltid när jag är sjukskriven för F kassan, då måste jag friskanmäla mig och det vill jag inte. man får heller inget studiemedel när man är sjukskriven så det hade ändå inte funkat.
skönt att få prata med någon med :D

åkte från sjukhuset och in till stan. parkerade bilen och gick mot hårteknikerna. va där halv 12 men maja som har hand om det skulle inte börja förrns 12 så jag skulle komma tillbaka 10 i. tog en väng på HM och KalleP skor. hittade ett par väskor där inne som jag visste att zandra va ute efter att ha som skolväska så jag slog en pling till henne :) hon skulle dit och kolla om det va ngt att ha och det hoppas jag :D hittade en mössa som jag vill ha med. tyvärr hittade jag ingen höstjacka. en annan sak som jag vill ha är ett par snygga gummistövlar :D det är hur snyggt som hellt + att jag behöver att par när det regnar och jag ska ut med barro. jag har redan vart ute med han i spöregn och det va en väldigt blöt historia i tygskor.

jag har blivit fruktgalen!! :O jag bara måste ha frukt! hela tiden nästan! på morgonen, mitt på dagen när jag är lite hungrig men framför allt på kvällen! det är såååååååå gott! tog en powerwalk förut och gick förbi supermarjet på vägen hem. köpte äpplen, clementiner och nektariner för 77 kr! idag har jag ätit 4 eller 5 clementiner, en nektarin och ska ta ett äpple när jag skrivit klart.

tankade full tank på bilen idag med. priset har sjunkit lite så jag tänkte att jag får passa på. kan ju säga att det gick på en smärre förmögenhet :S men det är sånt som behövs när man åker som en tok till lkpg varannan vecka ;)

känner att detta blev ett långt inlägg, hoppas ni orkat läsa :D

så va det det där äpplet då...

älskar dig gustav!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0