paaaaain!

för ca 5 dagar sen började jag känna att jag hade ont på vänster sida i bröstet. gjorde ont när jag andades åså men jag trodde det skulle gå över till dagen efter så jag sket i det. sen när jag vaknade dagen därpå kände jag inget utan det kom tillbaka på kvällen igen. sen i lördags fick jag jätte ont typ bakom skulderbladet :S sen vet jag inte om jag hade ont på festen, full som man va :P men iaf...på söndagen hade jag inte heller on förrns på kvällen, svinont!!! kunde inte ligga på den sidan, gjorde ont när jag andades å all skit!
gustav sa till mig att det inte va nån fara och att det säkert skulle gå över och det todde ju jag med. sen igår kände jag av det hela tiden, ibland bara lite och ibland visste jag inte ens vart jag skulle ta vägen så ont gjorde det.
ringde och pratade med mamma om lite andra saker sen berättade jag hur ont jag hade och mamma sa att jag absolut skulle åka in till akuten eller iaf ringa nån så att det inte va ngt med hjärtat.
så vi la på och jag började ringa. kom till slut fram till en sjuksköterska (en dryg jävel som inte verkade fatta att jag verkligen satt och LED på stolen när jag ringde) och hon frågade massa frågor och kom fram till att det nog inte va så farligt eftersom jag inte mådde illa, inte kallsvettades eller att det inte tryckte över bröstet så det va ju bra. men så sa hon iaf att jag skulle åka in till akuten  i motala på en gång och att hon skulle faxa dom att jag skulle komma, snällt.
ringde gustav och berättade vad hon sagt
"aaa, vänta så ska jag kolla bussar åt dig"
"vaa fan! jag har ont! du får köra!"
ibland vet jag inte hur han tänker. jaja, han körde mih iaf. när vi kom fram så fick vi ta en nummerlapp för att anmäla att vi va där och när vi gjort de behövde jag bara vänta i typ 10 min på min tur :D enda positiva. fick komma in i nått rum med nån sköterska. hon bad mig lägga mig ner och ligga kvar medans hon hämtade EKG maskinen. när hon kom tillbaka bad hon mig dra upp tröjan så hon kunde fästa sånna där elektoner eller vad det nu är, 4 under vänstra bröstet och en över, en mellan brösten och en på andra bröstet. en på varje hanled och en på farje vrist på foten (seriösa grejer tänkte jag men det va kanske nödvändigt) sen tog det bara 5 sekunder innan hon såg att det inte va ngt fel på hjärtat :D lättad! sen skulle hon ta mitt blodtryck, kolla syreupptagningen i blodet och kolla så jag inte hade feber och sen gick hon.
hon kom tillbaka efter några minuter och skulle ta snabbsänkan på mig och 2 andra blodprov (vad bra tänkte jag att dom är så noga :D ) iaf, när hon va klar sa hon att det skulle komma nån anan och ta ett prov. väntade en stund och sen kom hon. världens jäkla nål skulle hon ha in i armen på mig :O shiiit vad ont det gjorde! men det va väl nödvändigt. hon gick efter det och sa att det skulle komma en doktor och kolla lite med.
han kom också väldigt snabbt. han lyssnade på mitt hjärta och mina lungor och bad mig beskriva hur allt kändes och när det gjorde ont och hur det gjorde ont så när jag hade gjort det sa han att det absolut inte va ngt med hjärtat efter som det gör ont när jag andas och när jag anstränger mig :D ännu mer lättad!
när han gått fick jag med gå tillbaka till gustav som väntade :D vi gick och käkade en macka och sen tillbaka till väntrummet, väntade i typ en timme på att alla prover sulle bli klara.
när jag blev inropad igen så fick jag prata med han doktorn igen och enligt alla prover så är det tydligen nån muskelinfektion jag har fått runt hjärtat :O shit tänkte jag!
han skrev ut ett recept till meg på nån svåruttalad medicin som tydligen ska hjälpa.
började äta den igår och det har fortfarande inte hjälp ngt :S

imorse skulle jag börja jobba vid 7, vaknade och hade väldigt ont men så tänkte jag att dom säkert inte skulle tro mig om jag ringde ås jag gick dit. promenaden dit var smärtsam vill jag lova! fy fan!
orkar inte skriva allt som sas på jobbet men jobbade gjorde jag iaf :S min handledare sa att om jag får väldigt ont så får jag gå hem :D snällt. sen fick jag inte göra några tunga grejer.

nu sitter jag på andra jobbet och har fortfarande ont :'( om jag ska försöka beskriva hur det känns så är varje andetag som ett knivhugg i bröstet och varje hjärtslag är ungeför samma :S

ska snart lyssna på ljudfiler, orka!

älskar dig gustav!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0