äntligen fredag igen!

har inte skrivit på ett tag men det kan ju bero på att jag inte har vart hemma heller i helgen och att jag har jobbat.

åkte på kryssning ända till helsingfors :D skit kul!!!! shoppade lite i helsingfors och även lite sprit på båten.
(jag ställde upp sprit och färdigblandad gin på rullbandet och väntar på att betala)
-har du leg?
neeeervööööös som fasen blev jag. men jag drog på ett stort smile
-ja det har jag :D
lämnade fram det, han kollade och jag fick tillbaka det utan några problem :D fick köpa min sprit men jag vette fasen hur det gick till :O antingen så räknade han fel på hur gammal jag va eller så bad han om leg för att jag betalade med kort. men ändå, det är ju forfarande 20 både i finland och sverige för den spriten jag köpte :P

såg presidenten med :D lite kul :P (alltså finlands president och inte USAs president som therese trodde ;)  )

när vi skulle tillbaka til terminalen och gå på båten så skulle vi ta spårvagnen men vi hade inte tillräckligt med lösa pengar så att alla kunde åka, så kim och gustav sa att dom skulle gå men det tycket inte jag va en bra ide för gustav har lika bra lokalsinne som en fluga, han hade bara virrat runt. hittade ju knappt hem till mig när jag bodde i thn :P
så vi bestämde att alla skulle gå och alla börjar gå åt helt fel håll :O men men ,jag gick efter och sa ingenting. sen efter en stund så undrade dom vart vi skulle och då kunde jag inte va tyst längre :P så jag sa åt vilket håll vi skulle och tillslut så kom vi fram :D
hade kim och gustav gått hade dom fortfarande vart kvar i helsingfors :P

men dom är inte värst :P mamma berättade för mig att hon hade sagt till mormor att jag va i helsingfors då sa mormor att det hade hon med vart men att hon bara hade åkt taxi :D och anledningen till att hon va där va för att när hon skulle åka hem till finland i gen efter att ha hälsat på hos oss så gick hon på fel båt :P haha! hon skulle till åbo men kom till helsingfors :P lilla mormor. det är ett under att hon hittar hem när hon är ute i skogen och plocar bär på sommaren :P

älskar dig gustav!

take care now, bye bye then.

Kommentarer
Postat av: sandy

haha knappt jag hittar dit där din mamma bodde förut.
Precis när jag lärt mig hitta till strömslunds hemmet så flytta ni, en gjorde ni samma sak igen. asså jag är glad att jag hittar hem asså :P

2007-12-09 @ 01:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0